תמונה ראשית

פשטות יוקרתית: הצצה לדו-משפחתי ברמת השרון

$(function(){setImageBanner('910a0a4a-6f6b-4ce4-b45d-a2856f9714ee','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37806,'Image','');})

בית ברמת השרון, המשמש משפחה עם ארבעה ילדים, אופיין בפלטת צבעים וחומרים מצומצמת ומדויקת. זאת לאחר שהמשפחה פנתה למעצב הפנים דניאל חסון, בבקשה לעצב להם בית יפה ולא מנקר עיניים

כתבה: סיגל כהן.

בית פרטי דו-משפחתי ברמת השרון, המתפרש על פני 350 מ"ר וניצב על שטח של 450 מ"ר, בו גרים זוג הורים וארבעת ילדיהם, שניים כבני 20 ושני ילדים צעירים יותר, עוצב בפשטות ובפלטת צבעים וחומרים מצומצמת.

הרהיטים בסלון יוצרים תמונה סימטרית, בקווים נקיים, אלגנטיים וקלאסיים . צילום: אורי אקרמן

בני המשפחה פנו למעצב הפנים דניאל חסון, העומד בראש משרד הנושא את שמו, בבקשה לעצב להם בית יפה, נעים ולא מאוד מנקר עיניים.

בקומת הכניסה של הבית נמצאות כל הפונקציות המשותפות של בני הבית - סלון, מטבח, חדר אוכל ושירותי אורחים. עלייה של חצי קומה למעלה מובילה לשני חדרי ילדים ולחדר רחצה מרווח, ועלייה של חצי קומה נוספת מובילה לסוויטת הורים רחבת ידיים, עם מרפסת הפונה לחצר ולבריכה. כשיורדים מקומת הכניסה למרתף, מגיעים לממלכה של הבנים הבוגרים.

הרהיטים בסלון יוצרים תמונה סימטרית, בקווים נקיים, אלגנטיים וקלאסיים . צילום: אורי אקרמן

עמוד השדרה של הבית

"אחד האתגרים הכי גדולים היה גרם המדרגות הגדול, שנמצא במרכז הבית", מציין חסון. "אז במקום לנסות להצניע אותו, הפכתי אותו לפיצ'ר מרכזי ועיצובי, מעין עמוד שדרה של המבנה".

כדי להתמודד בהצלחה עם אתגר המדרגות, בחר חסון פלטת צבעים וחומרים מצומצמת, מהודקת ומדויקת: שחור, גוני שמנת, פליז שחוזר בכל מיני אלמנטים ועץ אלון טבעי בגוון טבק מעושן, שמרכך את הכל ומחמם את הבית. "כל הבית מרוצף בפרקט אלון בדוגמת Fish-bone קלאסית של HeziBank. הפרקט בעל צורה גיאומטרית חזקה, כאשר גם המעקה מפליז, המלווה את גרם המדרגות הממוקם במרכזו של הבית ומרחף בעזרת גשרים מקומה לקומה, מאופיין באותה צורה. המדרכים של המדרגות מחופים אף הם באותו חומר - עץ אלון טבעי מעושן בגוון טבק, כדי ליצור מראה אחיד והרמוני", מסביר חסון את בחירת החומרים ושילובם.

גרם המדרגות הגדול, שהפך לפיצ'ר מרכזי ועיצובי, חופה ורוצף כמו כל הבית בפרקט אלון בעל צורה גיאומטרית חזקה, בדוגמת Fish-bone קלאסית של HeziBank. צילום: אורי אקרמן

בשם הסימטריה

סלון הבית מאופיין ברהיטים באותם צבעים החוזרים לאורך הפרויקט, ובקווים נקיים, אלגנטיים וקלאסיים. ספות זהות ובהירות ניצבות זו מול זו וביניהן שולחן מלבני נמוך שחור. שולחנות צד שחורים זהים עם רגלי פליז בדומת X, גופי תאורה שחורים זהים ועומדים ופריטי טקסטיל ונוי בשחור-לבן-שמנת - כל אלה יוצרים תמונה סימטרית. את הקירות בחר חסון לצבוע בצבע קפה בהיר, כדי לאחד את כל הגוונים של החלל ולהוסיף עניין. הסלון זורם לכיוון הבריכה, כשמפרידים ביניהם חלונות בלגיים גדולים.

פינת ישיבה נוספת בקומה הציבורית מורכבת משטיח כהה במראה טבעי ועליו שתי כורסאות נדנדה, המחופשות בבד שחור-לבן בדוגמה גיאומטרית, גוף תאורה המתכתב עם אלו הניצבים בסלון ומראה מעוצבת. לצד המדרגות ולאורך שבעה מטרים, יצר חסון, בעזרת נגר, ספרייה גדולה בצבע לבן. את החלל משלימה יצירת אומנות ייחודית, של מעין טיפות שחורות מבריקות בגדלים שונים, שיוצרה בהתאמה אישית במיוחד עבור הבית ושמוסיפה נגיעות של שחור דרמטי.

שירותי האורחים - ריצוף שיש, כלים סניטריים, ברזים וריהוט מעץ כהה. צילום: אורי אקרמן

שירותי האורחים מרשימים במיוחד. "חיפינו את החלל באבן סטטואריו טבעית, שהיא שיש איטלקי יוקרתי ואיכותי, ממשפחת שיש קררה. בחרנו בפלטות שלמות ונקיות ושילבנו פס עץ, שגם חוזר ברצפה ובארון הרחצה הייחודי במראה הווינטג', שתוכנן ועוצב במיוחד עבור  חלל זה", מסביר חסון. "הוספנו על הקירות והתקרה צבע של קפה, שמשלים את הפלטה של הצבעוניות הגרייז'ית של האבן הטבעית ושיוצר מראה שלם".

לפנק, לפנק, לפנק

בקומה העליונה ביותר נמצאת סוויטת ההורים המפנקת, אותה בחר חסון לחלק לשלושה מקטעים. חלק אחד מוקדש לארונות ולמלתחה והוא מופרד בקיר חוצץ. בחלק המרכזי נמצאת מיטה עם ראש מיטה גדול ומרופד בטקסטיל בגוני בז' וקרם, ובחלק השלישי נמצא חדר הרחצה הזוגי המרשים. גם חלל הרחצה המהודר נחלק לשלושה חלקים: בצד אחד אסלה עם דלת, בקצה השני מקלחון עם חציצת זכוכית, ובאמצע אמבט Free standing לבן, הבולט במיוחד על רקע החיפויים בשחור, ארון עץ אלון ועליו משטח שחור, כיור ומראה.

סוויטת ההורים המפנקת נחלקה לשלושה מקטעים וכוללת אזור שינה,  אזור רחצה ואזור הלבשה. צילום: אורי אקרמן

"בחדר הרחצה של ההורים בחרנו בקונספט שחור, עם נגיעות של עץ אלון ושל לבן", מספר חסון. "הרצפה מחופה בחלוקי נחל שחורים עם רובה שחורה, וכיוון שברצפה יש כבר טקסטורה, בחרנו לחפות את הקירות, מהרצפה עד התקרה, באריחים של גרניט פורצלן דק במיוחד, בעובי של 6-3 מ"מ ובטקסטורת משי יפה, להעמקת המראה. זה יוצר מראה נקי, נעים ומרשים במיוחד, לאור העובדה שהתקרה בחלל מתנשאת לגובה של כמעט ארבעה מטרים. כל הכלים הסניטריים בחדרי הרחצה והחיפויים נרכשו ב-HeziBank".

לחדר הרחצה נבחר ב-HeziBank ריצוף חלוקי נחל שחורים והקירות חופו, מהרצפה עד התקרה, באריחי גרניט פורצלן דק במיוחד, בעובי של 3 מ"מ ובטקסטורת משי. צילום: אורי אקרמן

גם על חדר הרחצה של הילדים הצעירים יותר שווה להתעכב. שם בחר חסון רצפה בשחור-לבן, המדמה פסיפס היוצר עניין משחקי. אותם אריחים עולים גם על הקירות במקלחון הגדול של הילדים. "כדי לרכך את המראה, בחרנו בארון שחור כפרי ורך במראה שלו, עם ניתוקים וחריטות. על הארון מונח משטח שיש שחור מרשים והאסלה הלבנה התלויה משלימה את המראה", מספר חסון.

מטבח רחב ידיים. היות שמדובר במשפחה שמארחת לעיתים קרובות, כל נושא הבישול והבילוי במטבח היה משמעותי. צילום: אורי אקרמן

בקומת הכניסה נמצא גם מטבח רחב ידיים, שמרבית קירותיו הם חלונות הפונים לגינה מוריקה, המכניסים שפע של אור לחלל הנעים. היות שמדובר במשפחה שמאוד אוהבת לבשל ולארח, החלל הנקי והמואר מאובזר בתנור רחב, מקרר כפול שבו גם מקרר יין, ובמרכזו אי גדול, המחופה במשטח בוצ'ר. את הבית האלגנטי מקיפה גינה ובה בריכה מפנקת, המשמשת את ששת בני המשפחה ואת אורחיהם. 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה