על חינוך, אריק זאבי ויום פתוח

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('cb7ed63a-1e18-4b28-a211-c06627fbb538','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cb7ed63a-1e18-4b28-a211-c06627fbb538','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15]]);})

מורה הוא כבר מזמן לא רק מקצוע. הוא מנהיג הלוקח את תלמידיו למסע מסקרן, מפתח ומלמד בעידן הטכנולוגי ומאפשר להם בסופו של דבר להשתלב כמובילים בהמשך חייהם. אבל הדרך ארוכה ורצופה שיעורים שעל כולנו ללמוד. בדיוק לכאן נכנס היום הפתוח של המכללה האקדמית אחוה שישלב יום עיון ביזמות בחינוך, הקרבות של אריק זאבי ושוק אוכל טעים במיוחד

דור ה-Y רגיל לתקשר דרך מסכים, אימוג'ים וקיצורים - כיאה למי שנולדו לתוך המהפכה הטכנולוגית וצמחו במקביל לשינויים היומיומיים שהיא עוברת. בבית הספר הם פוגשים מורים ובוגרי הוראה שמרביתם גדל עוד בדור ה-X והמרחב הלימודי נראה, על פניו, כקווים מקבילים המתקשים להיפגש. על הפער הזה מגשרת ההכרה כי הלמידה, הן עבור התלמידים והן עבור המורים, צריכה גם היא להשתנות. והכוונה לא רק לקום מהכיסא, אלא גם לצאת מהכיתה.

המכללה האקדמית אחוה לקחה את זה צעד אחד נוסף קדימה ופתחה בשלל תכניות לימודי הוראה חדשניות וייחודיות המתאימות לצרכים המשתנים של דור העתיד ושוק העבודה של המאה ה-21, אליהן תוכלו להיחשף ביום פתוח שיתקיים במכללה ב-20.6.18 ויוקדש כולו לחינוך הדור הבא.

לנצח בקרב

לכל אורך היום הפתוח יתקיים במכללה האקדמית אחוה יום עיון שעיקרו סדרת הרצאות ביזמות בחינוך. בין שלל המרצים יגיע גם אריק זאבי, זוכה מדלית זהב בג'ודו וכיום מרצה בנושא כיצד לנצח בקרבות היום יום בעזרת חינוך, משמעת ורצון. מאחר ולדבריו, היכן שיש רצון ישנה גם יכולת.

הספורטאי המעוטר ביותר בישראל, מביא מתוך עולמו של אלוף את הנקודות המשיקות לעולם החינוך. מורים ומנהלי בתי ספר חווים בעבודתם לחץ, עומס, תחרות ותסכול אשר לא פעם משפיעים על מערכת קבלת ההחלטות שלהם ועל יכולת הנעת תלמידים אל עבר הצלחה.

 אריק זאבי

זאבי, שחווה קושי, כישלון, לחץ ותסכול גדול לצד הצלחה פורצת דרך משתף בגובה העיניים וברגישות בסיפוריו ומניסיונו כספורטאי אולימפי והתחנות שעבר בדרך למעלה. כיצד אימון מנטאלי עזר לו להתמודד עם לחץ, תחרות וקושי שעזרו לו לנצח קרבות בלתי אפשריים.

ההרצאה מעוררת השראה ונותנת ארגז כלים רגשיים ומעשים לחשיבה אחרת, יציאה מאזור הנוחות, הצבת יעדים, לקיחת אחריות והתמודדות עם לחץ, קושי וכישלון.

 

"מרגע שהבנתי שכל מה שאני חווה בחיי הספורטיביים מעצב את מי שאהיה בעתיד בכל התחומים, אפשר לומר ש'גיליתי את האור'", מסביר זאבי. "התברר לי שאי אפשר להפריד בין הפרקים השונים בחיינו, וכי אם נשים בצד תכונות גנטיות שרכשנו מהורינו, הרי אנחנו בסופו של דבר תוצר של סך החוויות שעברנו בחיינו, או במילים אחרות - הניסיון שצברנו. הרי ככל שאנחנו חווים דברים רבים יותר בחיים, אנחנו זוכים להכיר את עצמנו לעומק, ובתוך כך לרכוש ידע שישרת אותנו במצבים דומים בעתיד".

 

עכשיו הזמן לחשוב על המחר

אישיות מרתקת נוספת שתגיע ליום עיון הוא העתידן ד"ר רועי צזנה, דוקטור לננו-טכנולוגיה, מרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון ומחבר הספר 'המדריך לעתיד'. ד"ר צזנה ירצה באמצעות רובוט על עתידנות בחינוך.

בהרצאתו יסביר ד"ר צזנה כיצד מחקר בשנת 84' השפיע על מערכת החינוך של היום. כאמור, בשנות ה-80' התעוררה סערה במערכת החינוך, בעקבות פרסום סקירה מקיפה על הישגיהם הלימודיים של ילדים שעברו מכיתה המכילה 30 לומדים, ללמידה אישית עם מורה פרטי. הסקירה גילתה כי תלמיד ממוצע שעובר לחינוך פרטי מזנק לשני האחוזים העליונים של הכיתה. כלומר, הוא מגיע להישגים גבוהים יותר מ-98% מהתלמידים שהמשיכו ללמוד תחת מורה יחיד.

במערכת החינוך המקובלת במאות השנים האחרונות, עיקר הידע הגיע מהמורה שעמד בראש הכיתה והיה מכתיב את סדר השיעורים, את מועדי הבחנים ואת החומר הנלמד. אולם, כאשר אנחנו מסתכלים אל העתיד, קשה לראות כיצד יוכלו בתי הספר של ההווה להישאר מקובעים בדרכיהם. המוסדות שנוצרו בעבר הרחוק יאלצו להתאים את עצמם ליכולות שפותחת הטכנולוגיה כדי לסייע לתלמידים לעמוד בדרישות של שוק העבודה הדורש יותר ויותר הצלחה תובענית. העולם המודע לעצמו יכיר גם את תלמידיו ויקיים את אחת הממרות היפות ביותר של היהדות: "חנוך לנער על פי דרכו". כל תלמיד יזכה לחינוך לפי יכולותיו ואופיו, ולא לפי גילו או מתוך ההתרשמות של המורה ממנו.

מערכת החינוך עתידה להשתנות להבנתו של ד"ר צזנה, והיא תישא את התלמידים קדימה לעולם טוב יותר של השכלה והעצמת היכולות.

לאמץ את החדשנות

ד"ר אייל דורון, מרצה, חוקר וסופר בינלאומי, יגיע גם הוא ליום עיון וידבר על חשיבה יצירתית, יוזמה, תושייה והישגי שיא במערכת החינוך.

הרצאתו של ד"ר דורון מתמקדת ביכולת של מערכת החינוך לפעול בתנאים של חוסר ודאות בעולם משתנה ודינמי, ומה ניתן ללמוד מאנשים שהגיעו להישגי שיא, על האופן שבו 'מפצחים' את השיטה, ומבינים את הרוח של העולם החדש.

אייל דורון

עוד יספר ד"ר דורון על מי הם 'אנשי המימוש העצמי' אליהם התכוון אברהם מאסלו, וכיצד פועלים מנהיגי העולם החדש בסביבה שכולה עמימות ותהפוכות.

במהלך ההרצאה יברר ד"ר דורון לעומק מה הוכיחו המחקרים העדכניים ביותר בעולם על הצלחה וניהול בסיטואציות של חוסר ודאות מתמדת וייתן דוגמאות מפתיעות של ניהול יצירתי מסוג חדש, לצד כלים מעשיים וממשיים להישגים יוצאי דופן.

לסיכום, מסתמן כי עיקר בלמידה מחוץ לקופסה הוא לא התוצר, אלא התהליך, הדרך שאותה עוברים הלומדים. החוויה של המחנך ומעמדו משתנים על פי שיטה זו. הוא פועל באופן עצמאי ומעצב תכניות לימודים בהתאם לעניינו ולעניין של התלמידים. במכללה האקדמית אחוה מכשירים מחנכים לעתיד בעזרת הוראה חדשנית שתוביל להעלאת ההישגים והמוטיבציה של הדור הצעיר.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה