איך להקל על חיות המחמד שלנו בימים החמים של הקיץ?

$(function(){setImageBanner('6fb059f3-ffac-4382-83c0-5584c6ec84c3','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

ממש כמונו, גם הכלב או החתול שלנו סובלים מהחום של ימי הקיץ הלוהטים ד"ר גלית רובין מהמרכז הוטרינרי "הכי בבית בגן יבנה" נותנת טיפים חיוניים להקלה על חיות המחמד בימי הקיץ

יהלי

כיצד לשמור על בריאות חיות המחמד בקיץ?

יצאתם לטייל עם הכלב? החתול מטייל עצמאית – חשוב לשמור ככל הניתן מהליכה / עמידה / רביצה על משטחים חמים. בחום הכבד, מכסה המנוע של הרכבים מעלה טמפרטורה לגבוהה במיוחד ואף האספלט על המדרכה, לבעלי החיים אומנם יש שיכבה מגינה עבה בכפות רגליהם אך היא אינה מגנה עליהם מפני החום בטמפרטורות גבוהות במיוחד.
חשוב לטייל באזורים מוצלים, אם ניתן בשעות הבוקר המוקדמות או הערב ואם שמתם לב לסימני צליעה או כאב בכפות הרגליים – לפנות לטיפול וטרינרי.

מכת חום - הפגיעה החמורה ביותר אשר עלולה להתרחש עקב חשיפה לחום גבוה, מתבטאת בעליה בטמפרטורת גוף מעל 41 מעלות ותוך אפילו מספר דקות ותלווה בסימנים חמורים שונים במערכות הגוף השונות. מכת חום מסוכנת וקטלנית ולרב נובעת ממאמץ גופני משולב עם טמפרטורה גבוהה בסביבה.
כלבים בעלי עודף משקל וכן אלו אשר פניהם (ומערכת הנשימה שלהם) פחוסים מבחינה אנטומית – מועדים יותר למכת חום ועימם חשוב להקפיד אף יותר.

מומלץ ככלל כאשר מאד חם בחוץ, להרבות בשתייה ואף לעודד שתיה, להימנע ממאמץ גופני ולהשאיר את חברינו על 4 בבית עם מזגן באם ניתן ובוודאי לא להשאירם ברכב (אפילו לא לכמה דקות ועם חלון פתוח באופן חלקי).

בכל חשש לפגיעה – חשוב להעביר את בעל החיים למקום קריר ומוצל, להרטיב את כפות רגליו ואזור הצוואר במים קרים ולהגיע באופן מהיר לוטרינר להמשך טיפול.

זיכרו שיש בעלי חיים שמזלם פחות שפר ואין להם מזגן, דאגו גם להם. קערת מים אחת במקום מוצל (כדי שהמים לא ירתחו) שבו נחים החתולים- הינה חסד גדול עימם.

ד"ר גלית רובין, הקימה את המרכז הוטרינרי "הכי בבית בגן יבנה" בשנת 2006 ומאז הוא ממשיך לגדול ולהתפתח עם השנים. המרכז מעניק שירותי רפואה כללית מחיסונים וטיפולים שגרתיים ועד לניתוחים מסובכים, אשפוזים ומקרי חירום, צילומי רנטגן במערכת DRמהמשוכללות והמתקדמות בעולם, וכן אולטרסאונד ותוצאות מעבדות דם במקום. מלבד שירותי רפואה ברמה גבוהה ומעודכנת, שמים במרכז "הכי בבית בגן יבנה" תשומת לב אישית ויחס בגובה העיניים גם להולכים על ארבע וגם להולכים על שתיים.

ד"ר גלית רובין

הכי בבית בגן יבנה מרכז וטרינרי

08-8673331

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה