כריתת עצים מיותרת בחצר בית הספר בן גוריון הביאה לאסון אקולוגי של ממש

$(function(){setImageBanner('bd3ac466-ca22-47c6-a47a-27d1576f2bdd','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

מוקדם בבוקר הבחינה תושבת ערנית במלאכת כריתת האורנים המתבצעת בחצר בית הספר, בירור קצר העלה כי הכריתה לא היתה הכרחית וגוזלי אנפות רבים מתו כתוצאה מהליך המיותר מדובר בפעם נוספת של חוסר שיקול דעת מצד עובדים במועצה

אורלי עטיהאורלי עטיה, תושבת גן יבנה עברה בשעה 8:00 בסמוך לבית הספר בן גוריון כשהבחינה בכריתת עצים במקום. בפנייה לכורת התברר שאין לו כל רשיון לכריתת העצים. טלפון אחד למשרד החקלאות הבהיר לאורלי כי המועצה ביקשה לכרות את העצים מטעמים בטיחותיים אך לא היתה כל בעיה בטיחותית במקום אלא רק בעיה תברואתית שנבעה מהקינון של אנפות רבות על עצי האורן במקום. האנפות קולניות ומהוות מפגע תברואתי אך ניתן היה לטפל בבעיה בצורות אחרות.  פריסה של רשת למניעת הקינון או הצבת משדרים במקום יכלה היתה לפתור את הבעיה ללא צורך בכריתת העצים המספקים צל לילדים המשחקים בחצר. אורלי הצליחה לעצור זמנית את הכריתה והצילה חמישה מתוך שמונת העצים במקום. בנוסף, גילתה אורלי כי קיימת הוראה חד משמעית של קק"ל כי אין להפריע לאנפות בקינון וכי מדובר למעשה בעבירה על החוק. פקיד קק"ל עצר זמנית את הכריתה ורשות שמורות הטבע העבירו את גוזלי האנפה לבית החולים הוטרינרי האוס שבחצור ומשם יועברו לבית גידול. האנפות הרבות שאיבדו את הקן עברו לקנן על האקליפטוסים הסמוכים ואנחנו כולנו תקווה שגם הם לא יכרתו. חסכנו מכם את התמונות הקשות של גוזלים רבים שמצאו את מותם בהליך המיותר. 

כיוון שהמועצה המקומית גן יבנה יצאה לחופשת קיץ לא הצלחנו להשיג תגובה הולמת למקרה החמור שאירע הבוקר בבית הספר בן גוריון. מבטיחים להביא את תגובת הנוגעים בדבר ברגע שתתאפשר. 

המון תודה לאורלי עטיה על הערנות, האכפתיות והההתערבות המהירה שהביא לעצירת הכריתה. 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה