חשש להשבתת חלק ממעונות היום המפוקחים בתחילת שנת הלימודים

$(function(){setImageBanner('f2a5ff02-b4be-4a7f-874d-44a287940913','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים לגיל הרך פנו הבוקר (ב') לעשרות אלפי ההורים והסבירו כי לאור מצוקת כוח האדם במעונות, התקינה בכיתות (מספר המטפלות ביחס למספר הילדים) וכן מצוקות תקציביות נוספות - לא נותרה בידם ברירה אלא לא לפתוח את המעונות החל מה- 2 בספטמבר. בארגונים מדגישים כי מדובר במאבק להצלת המעונות מקריסה

ארגונים המפעילים מעונות יום שפיקוח ברחבי הארץ מאיימים להשבית את פתיחת שנת הלימודים, זאת במחאה על מצוקה קשה בתקנים ובתנאי עבודת המטפלות.

לארגונים הגדולים הצטרפו לראשונה גם עשרות מפעילים קטנים ובינוניים מכל הארץ ומכלל המגזרים וגם הם לא יפתחו את המעונות בתחילת השנה. 

בין הדרישות המרכזיות של הארגונים מהממשלה: הוספת תקן של מטפלת לכל כיתה, שיפור בשכר המטפלות ושיפור במעמדן, זאת באמצעות יישום רפורמה ייעודית לגיל הרך בדומה לרפורמת "אופק חדש" למורים.  

המטרה, למנוע נטישה המונית של מטפלות, אשר למעלה מ- 50 אחוז מהן אינן שורדות במקצוע יותר ממספר חודשים וכן בכדי להפוך את התחום למקצוע, עם תנאי סף והכשרה מתאימה.

צילום: יח"צ

מהארגונים המפעילים את המעונות, הכוללים בין השאר את נעמת, ויצו, אמונה, נאות מרגלית, נשי חירות ונאות יעקב, נמסר כי: "האחריות לקריסת מעונות היום המפוקחים היא על ממשלת ישראל ועליה לפעול לאלתר בכדי להציל אותם. נדרשת רפורמה מקיפה בגיל הרך, אשר תכלול בטווח המידי הוספת מטפלות בכיתות, שיפור בתנאי העסקתן ותקציבים לביצוע הכשרות מקצועיות. אנו מצרים מראש על אי הנוחות שתיגרם להורים אך משוכנעים שגם הם מבינים כי מדובר במאבק למען הילדים של כולנו. חינוך מתחיל מלידה ולא מגיל 3".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה