תמונה ראשית

שולחן ערוך: אלגנטי, פרקטי וחגיגי

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2a7c1fd7-0307-41b4-b153-6e91d07a7fcb','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2a7c1fd7-0307-41b4-b153-6e91d07a7fcb','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15]]);})

נוכח תרבות האירוח הישראלית, קל וחומר על רקע מועדי ישראל, השקעה בשולחן אוכל ייחודי ומעוצב היא השקעה לטווח ארוך. שולחן אלגנטי ופרקטי, המעוצב בטוב טעם, יבטיח התמקדות בארוחה ובאנשים שסביבו. ממש כמו הלבשת חללים, גם הלבשת שולחן האוכל תסייע להעניק לו מראה אחר מהמוכר והיום-יומי

הצרכן הישראלי לא תמיד נראה שקול למתבונן מהצד - הוא מרבה להתמקח על מחירים, אבל רוכש מותגי יוקרה, מהסס אם "לשבור" את מראה התפאורה המסורתית בבית ולגוון את הקירות בצבע אחר מאשר בז', אבל ממהר לאבזר ולהכניס את אחרון הטרנדים אל חלל המגורים ושאר חללי הבית.

על דבר אחד אין עוררין, אם או בלי להיות חלק מקבוצות משקיענים בפייסבוק שמעלים תמונות להתרברב ולהתגאות, הרוב המובהק אוהב לארח ולהשקיע בשולחן אוכל מפואר ופוטוגני. בגדים חדשים קניתם? אל תשכחו לרכוש גם כסות חדשה בדמות מפת שולחן חגיגית, ופלייסמטים מרהיבים לשולחן האוכל הנפתח.

שולחן החג של גולף אנד קו. צילום: אלון מסיקה

גם אם בחרתם "להניח" לבית ולא לשפץ או לעצב מחדש את אחד החללים, השולחן המושקע כבר יעשה את אפקט הוואו וישדר אווירת חג והתחדשות. נוכח תרבות האירוח הישראלית, קל וחומר על רקע מועדי ישראל, השקעה בשולחן אוכל ייחודי ומעוצב היא השקעה לטווח ארוך. שולחן האוכל מהווה גורם משפחתי מרכזי, מכיוון שהוא מלכד סביבו את בני המשפחה והחברים לארוחות משותפות - שגרתיות או חגיגיות. בהתאם לזאת, חשוב לדאוג לשולחן מרווח וסביבו כיסאות נוחים, שיתאימו לישיבה ממושכת ונינוחה. שולחן אלגנטי ופרקטי המעוצב בטוב טעם יבטיח התמקדות בארוחה ובאנשים שסביבו, ולא רק התכנסות אד-הוק, שבסופה ישבו כולם, תוך שהם מלטפים את כרסם המלאה, מול הטלוויזיה.

כמו יצירת אומנות על השולחן. גביעי יין קריסטל של חברת Saint Louis. RENBY

.

צלחות מקולקציית Voyage en Ikat, עם הדפס האיקאט המסורתי, למותג היוקרה Hermes. להשיג ב-RENBY

ממש כמו הלבשת חללים, גם הלבשת שולחן האוכל תסייע להעניק לו מראה אחר מהמוכר והיום-יומי. מפה חגיגית תוכל להעניק את הטון, להסתיר בחן פגמים על שולחן שידע ימים יפים מאלה, ולהעניק לו חזות חדשה ופרקטית כאחד. במיוחד אם מדובר בשולחן עץ עתיק, שעליו ניכרים אותות הזמן. החיפוי הבסיסי, ממש כמו בגדים חגיגיים, יכול להוות תפאורה אידיאלית לתקרובת המונחת עליו. מפה צחורה הפרושה על השולחן, תהווה בסיס מסורתי ונקי לכלי השולחן האלגנטיים ולאוכל המוגש, אך כמובן שיש אינספור אפשרויות לשדרוג השולחן וחווית הסעודה החגיגית.

שולחן החג של גולף אנד קו. צילום: אלון מסיקה

כשם שתחום עיצוב האירועים תופס תאוצה בארצנו הקטנה, כך גם ההכרה שלעיצוב חלק מאוד מרכזי גם באירוח לסעודת החג. יצירת שפה ייחודית ומעניינת תסייע ליצור חוויה חגיגית ומושלמת, וכמו באירועים שממותגים עד לאחרון הפרטים, גם כאן אפשר לבחור קונספט ושפה עיצובית, לליווי הסעודה.

בניחוח נוסטלגי ומסורתי

סעודת חג משמרת מסורת ארוכת שנים, וכדי שלא להפחית מערכה ולהפוך אותה לסוג של נטל, עבור המארחים והאורחים כאחד, כדאי להעדיף סגנון נקי, פשוט וחף מגימיקים מיותרים. שילוב בין ישן לחדש יסייע לגשר על פערי הדורות, ולהכניס עניין ועומק בשולחן המעוצב. אפשר ליצור מראה מרשים בעזרת מפת שולחן נקייה, מגוהצת, וארוכה מהרגיל, שתכסה את השולחן כמו שמלת נשף, ומעליה מפה קצרה יותר - למראה מרשים ומהודר.

כסות לבנה וחגיגית לשולחן החג, למראה מוקפד, רענן ונקי. להשיג ברשת ארקוסטיל קיטצ'ן. צילום: יח"צ

העיצוב הפשוט והמסורתי מציע להשקיע בעיקר במפת שולחן חגיגית ובפרחים, ולהתמקד בשני צבעים עיקריים, שיפארו את שולחן החג. תוכלו לבחור בגוונים אופנתיים או להעדיף גוון אחיד שיודגש בעזרת אלמנטים מטאליים, כמו כלי כסף להגשה, פמוטים, סכו"ם וחבקי מפיות. כמובן שזה הזמן לשלב את פריטי היודאיקה וצלחות החג המסורתיות והאלגנטיות, אשר אינן בשימוש יום-יומי. הפריטים שעוברים בירושה מדור ודור ונחשבים לנכסים משפחתיים, הם אלה שמעצימים את חוויית האירוח וסעודת החג, ומהווים כמובן חלק בלתי נפרד ממסורת החג היהודי, מבלי להזדקק לתוספות מיוחדות.

שולחן אקלקטי ומזמין

להבדיל מהמסורתי, הקלאסי והנדוש, בשנים האחרונות שולחנות החג מרעננים את הקונספט, ומשלבים טוויסט עכשווי ומודרני, המבטא אקלקטיות במיטבה. אומנות השילובים בין סגנונות, חומרים, צבעים, צורות וטקסטורות, היא קונספט מנצח ובולט, שמאחוריו מחשבה והשקעה רבה.

כלי הגשה מעוטרים ומפה פרחונית בגוונים ים-תיכוניים, לאווירה נינוחה ומזמינה. להשיג ב-ZARA HOME

בתי האופנה הגדולים וכן מעצבי-על ושאר סלבס, כמו שפים מפורסמים, נכנסו במרוצת השנים האחרונות לתחום כלי האוכל וההגשה, ויצרו שיתופי פעולה מעניינים וקולקציות שלמות בחתימת ידם. מעצבי על ותיקים בתחום הם פאולה נבונה לחברת Reichenbach ומרסל וונדרס לחברת Alessi. בתי האופנה הרמס ומיסוני, ואחרים נוספים שצעדו בעקבותיהם, ראו את הפוטנציאל הגלום בשוק זה והשיקו קולקציות מרהיבות ויוקרתיות, להענקת טאצ' ייחודי לשולחן. החל מצלחות בהדפס שיש וסכו"ם בזהב מוברש, כלה באביזרים משלימים כמו פמוטים ואגרטלים – השולחן לא נראה מעולם עשיר ודקדנטי כל כך.

שולחן החג על פי רשת ביתילי: מאוורר, נינוח וחף מגימיקים מיותרים. צילום: גלעד רדט

דרמטי ובלתי נשכח

משחקי Mix & match לרוב מרתקים ומציגים מראה לא מחייב וקליל. שילוב דרמטי של שחור ולבן יהפוך את השולחן שלכם למעניין ברגע. קחו לדוגמה את קולקציית Taste של המעצבת פאולה נבונה, שהעניקה לכלי פורצלן ממד ניאו-בארוקי עם פרשנות עכשווית, אשר הופכת את כלי ההגשה לחגיגה אמיתית. אוסף הכלים Black&white בעיצוב נבונה, מתבל את השולחן החגיגי במשחק דרמטי של צבעוניות שחור ולבן, עם שילובים אינסופיים, שיוצרים אפשרויות אירוח והגשה שונות ומגוונות.

קולקציית כלי אוכל והגשה מפורצלן, בעיצובה של פאולה נבונה למותג Reichenbach. החל מ-168 שקל. להשיג בטולמנ'ס

.

שולחן חג על טהרת הזהב והלבן. להשיג בהביטאט

הקולקציות בעיצוב העילי משלבות בין אומנות הקראפט לבין הסגנון העשיר והתיאטרלי, ויוצרות דור חדש של כלים שיכולים לעבור לצאצאים בבוא העת, ממש כמו הכלים מבית סבתא.

שולחן בחגיגת טבע

אם בעבר ברירת המחדל היתה כיסוי השולחן במפה חגיגית, כיוון שהיה פשוט למראה, כיום השולחנות הופכים חלק אינטגרלי מתפיסת עיצוב החלל, באופן שאינו נופל משאר האלמנטים המעוצבים והמושקעים בבית.

עיצוב עשיר של שולחן החג לא צריך להסתכם בהוצאות כבדות. הוציאו את הכלים המוחבאים לאירועים מיוחדים, ושדכו לאלמנטים מהטבע, למראה מרהיב ומלבב. עיצוב: סלי צ'פרק, צילום: בועז לביא, מתוך הפקת אביב למגזין סטייל.Home Design  פולג, נתניה

שולחנות האוכל של היום הם יפים, פונקציונליים ומודולאריים. הם מהווים נקודת מוקד ואור בחלל, ומשדרים אלגנטיות ושיק, כחלל מובחן ומוגדר מהחלל הציבורי. מכיוון שכך, גם שולחן עירום וחף ממפה יכול להיראות חגיגי, בשילוב הנכון של כלי ההגשה, פריטי דגש למיניהם ואביזרי טקסטיל, דוגמת שולחן עץ ועליו שלל טקסטורות וכלי פורצלן או שולחן זכוכית עם כלי הגשה מעץ ומכסף, ומפיות בד אלגנטיות.

סכו"ם מוזהב וצלחות עם שולי זהב על מצע פלייסמטים, החל מ-14.90 שקל. להשיג ברשת H&O. צילום: ישראל כהן

את תוספת הטקסטורה והצבע אפשר להכניס לשולחן בעזרת פלייסמטים מחומרים טבעיים, כמו קש, ענפים, או עלים רחבים. צלחות שקופות שמונחות מעליהן יחמיאו למראה הירוק והמינימליסטי. שילוב של צמחייה, בין אם אמיתית או מלאכותית, תיצור אף היא מראה עשיר וחגיגי של פריחה ושל התחדשות. אוסף פרחים או עציצים, דוגמת סחלב לבן, פרחי אביב, שרכים או זרדים, כנקודת מוקד בשולחן, תעניק לסועדים אווירה רומנטית ונינוחה.

עיצוב בנימה אישית

חווית סעודה בלתי נשכחת אינה מסתכמת רק בארוחה מושקעת כיד המלך, אלא ניכרת בעיצוב שמסביב, וגם במחשבה על כל אורח ואורח. אחת הדרכים לעשות זאת היא להקדיש שי קטן וסמלי או ברכה אישית לכל אחד, ולהניח על הצלחת או כמסר מעניין בתוך הלחמניה או הקינוח. סימון שמי של האורחים הוא גם דרך לתת תשומת לב אישית, ובדרך להציג שולחן מעוצב והומוגני, ממש כמו אירוע מושקע, שבו יש משמעות עליונה למיתוג.

פלייסמטים מעוצבים יכולים להציג מראה הומוגני ומושלם בשולחן החג, גם אם אין ברשותכם סט כלים שלם ודומה. להשיג בבית שכטר בוטיק. צילום: איליה מלינקוב

אם אין ברשותכם סט מלא ומושקע לכלל הסועדים, וכלי ההגשה שלכם מורכבים מכמה סטים, תוכלו ליצור מראה אחיד בעזרת פריט אחיד ותואם לצד כל צלחת. טרנד ההגשה הפרטני, שבו לכל אורח מוצעים כלי הגשה בגודל מינימליסטי, כמו מלחייה ופלפלייה קטנטנים, סיר קטן עם מכסה עבור התוספת, או קוקטייל מיוחד עם סימון מעוצב – הוא דרך מצוינת ליצור אחידות בשולחן, ולהוסיף נדבך אישי ואינטימי לשולחן החג. ואפשר גם לשלב צנצנת קטנה עם מים ובה פרח בודד, למראה ססגוני ומרהיב, שגם יגרום לכל סועד להרגיש יחיד ומיוחד.

פמוטים וקערת כסף טהור, במלאכת צורפות מסורתית של חדד כסף טהור

בנוסף לאלה, פתרונות יצירתיים שמשלבים את סממני החג, יציגו גישה קלילה ונעימה יותר סביב שולחן החג. לדוגמה, קוקטייל חגיגי עם נגיעה של דבש וגרגירי רימון או כלים בשינוי ייעוד קל, כמו צלוחיות טאפאס לחלוקת גרגירי הרימון ופלחי התפוח, מזלג יצירתי עבור התפוח העשוי ממקל קינמון, וכלי לפונדו עבור הדבש. דקנטר ליין המכיל שתיה קלה, לדוגמה, יכול להוות פריט אלגנטי ויפה, שיחליף בחן את בקבוקי הפלסטיק על השולחן. שימוש מקורי ויצירתי מעין זה יעניק לשולחן החג שלכם גוון ייחודי, שונה ומרענן.

סייעו בהכנת הכתבה: רננה אזולאי מחברת "אליתה ליוינג"; המומחים של "חדד כסף טהור"; מעצבי הבית של מותג העיצוב "פלורליס".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה