עושים חשבון נפש גם בהיבט האקולוגי

$(function(){setImageBanner('67858509-87de-49ef-b7c1-158e58bd865b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

אורלי קנת מ"עם הטבע, מרחב אקולוגי קהילתי"עם נקודות מרתקות למחשבה על יום כיפור מנקודת המבט של אמא אדמה ועל כמה שאנחנו צריכים לבקש ממנה סליחה

אמא אדמה מתבוננת על יום כיפור ומבחינה בשקט הנדיר שהוא מביא עלינו. אף רכב לא זז, אף אוטובוס לא מזהם את האויר, אף אופנוע לא טס ברחוב ומסכן את הילדים. יום כיפור הוא יום של "צום תחבורתי". אנחנו נהנים ממרחב ציבורי בטוח שבו ילדים יכולים לשוטט כאוות נפשם ומהאויר הכי נקי וצלול שיש בשנה.

מנקודת המבט של אמא אדמה יום כיפור הוא היום שבו בני האדם הכי קרובים לקצב שלה: אנשים הולכים בנחת באמצע הכביש אל בית הכנסת, מוציאים כיסאות לרחוב, יושבים בחוץ, פוגשים חברים ומכרים שהולכים או חוזרים מהתפילה. אף אחד לא ממהר, אף אחד לא "טס". הקצב מואט ונהייה  דומה לקצב שבו מתנהלת האדמה. ביום כיפור "זמן הוא לא כסף". זמן הוא משאב שמנוצל לתפילה, חשבון נפש, התבוננות פנימית, שיחה שקטה, טיול רגלי.

אמא אדמה אוהבת את יום כיפור מעוד סיבות. זהו יום שבו לא מייצרים דבר. לא כורתים עצים, לא כורים מחצבים, לא מנצלים את משאבי כדור הארץ כדי לייצר עודף בגדים (שלא באמת צריך), עודף מכשירי חשמל (שבעוד שנה וחצי כבר נזרוק כי יצא דור חדש יותר), עודף אוכל (שאחר כך נצטרף להזיע בחדר כושר כדי להוריד אותו). יום כיפור הוא יום של "צום צרכני לאומי". אנחנו זונחים את הקניות כבילוי ומוותרים על שופינג של מוצרים מיותרים. ביום כיפור במקום שיטוט והוצאת כסף בקניון באים תפילה וחשבון נפש, שיחה עם בני משפחה ואפילו שיטוט רגוע ברחובות.

יום כיפור הוא יום של "צום פסולת". ביום כיפור לא נזרוק אפילו גרם אחד של צלחות, כוסות וסכו"ם חד פעמי שיקח להם מעל 750 שנה להתכלות. לא נכניס לפחים קופסאות שימורים (מעל 100 שנה להתכלות), פחיות שתיה (מעל 300 שנה להתכלות), פסולת זכוכית (כמליון שנה להתכלות) וקלקלר (לא יתכלה לעולם). יום כיפור הוא יום שבו לא נזהם את האדמה הטובה שעליה אנחנו חיים.

ואז יגיע מוצאי יום כיפור ונצטרך לשאול את עצמינו האם עשינו חשבון נפש גם בהיבט האקולוגי. האם אנחנו מוכנים לחזור ולהמשיך לרוץ, לזהם אויר, לפחד כשילדינו חוצים את הכביש, להתייחס אל הזמן כאל משאב שמייצר כסף, לקנות כדי לבלות, לצרוך כדי לאשר את קיומנו, להשליך כמויות אדירות של פסולת, לזהם את אמא אדמה.

או שאולי נצא אל השנה החדשה טיפה אחרת. נפחית קניות מיותרות, נמחזר יותר, נאט את הקצב, ניטע עץ, נפגוש שכנים, נשחק עם הילדים, נטייל ברחובות. נפתח מודעות לחכמה של אמא אדמה כדי שנגיע ליום כיפורים הבא ונדע שהצלחנו לעשות שינוי.

רוצים להתחיל? מוזמנים עם הילדים (גיל 5 ומעלה) להגיע ל"עם הטבע" – המרחב האקולוגי בפנימיית "בית אפל" ביום שלישי 2.10 לסדנא שבה תלמדו כיצד להכין ערוגה שתניב לכם שפע ירקות אורגניים לקטיף עצמי בבית. לפרטים שילחו לנו ווטסאפ ל  053-9329396 שנה טובה וגמר חתימה טובה!

עם הטבע

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה