ממשיכים את מסורת הנתינה של הבן שנפל עם שיפוץ מועדון "ארגמן" ביישוב

$(function(){setImageBanner('f2dec28d-ab34-4f7e-86f8-4236ff659708','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

משפחת דגורקר איבדה את בנה ברק במבצע "צוק איתן". ברק רפאל ז"ל , בן 27 בנפלו עמד בפני תקופת הסטאז' שלו במשפטים ולכל אורך חייו פתח את הלב לעזרה לאחרים כשהתנדב במסגרת עמותות שונות ואף תרם לאנשים פרטיים. רק לאחר שנפל גילתה משפחתו את היקף התנדבותו והרצון להמשיך את דרכו מביא את בני המשפחה היקרים לתרום במסגרות שונות ככל יכולתם.

מועדון ארגמן הוא מועדון לילדים עם צרכים מיוחדים ביישוב. החברים במועדון המיוחד הם בעלי בעלי צרכים מיוחדים אשר הגיעו לגיל בוגר (מגיל 21 ומעלה) והמועדון נותן מענה לצורך להיות עסוקים בפעילויות בשעות אחר הצהריים כאשר הם חוזרים מהמסגרות שלהם. למועדון שותפים גם אק"ים, מועצה מקומית גן יבנה ומשרד הרווחה. המועדון הקיים מזה כמה שנים היה זקוק לשיפוץ הן חיצוני והן פנימי. משפחת דגורקר החליטה להתנדב במקום ובשבוע שעבר בני המשפחה, חברים טובים וחיילים מהגדוד של ברק ז"ל הגיעו לתת יד במחווה מרגשת שהפכה ליום מיוחד שכולו נתינה וכולו...ברק. 

משפחת דגאוקר

נפגשנו עם משה ואורה דגורקר, הוריו של ברק לשמוע איך הופכים את הנתינה הגדולה של ברק רפאל ז"ל לנתינה הממשיכה את דרכו. 

"איך הגיע הרעיון להתנדב במועדון "ארגמן"?

"בנות הדודות של ברק רצו להמשיך את דרכו ולהתנדב. ברק שאהב לתת מעצמו ובמהלך שנות חייו, היה מתנדב בפותח את הלב לאנשים ואנחנו אפילו לא ידענו. הוא היה מחלק מזון לאוכלוסיות נזקקות ורק לאחר מותו גילינו עד כמה היתה גדולה ההתנדבות והתרומה שלו. התחביב של ברק היה לטפח גינות והוא היה מטפח בהתנדבות גינות של אנשים בגן יבנה, בעיקר לאנשים מבוגרים שהיה להם קשה לעבוד בגינה. בשנים שעברו מאז מותו, אנחנו עוסקים בסוגי הנצחה שונים אבל כבר זמן רב שחיפשנו מקום שנוכל להנציח אותו כל המשפחה הגדולה והמורחבת אשר תהיה שותפה לעשייה והחלטנו שאנחנו רוצים לטפח גינה. בחיפושנו אחר מקום ראוי, הגענו לראש המועצה דרור אהרון שהציע לנו את מועדון ארגמן ובמהלך חצי השנה האחרונה אנחנו אוספים חומרים כדי לעבוד ולטפח את המועדון ולהפוך אותו לפינת חמד מבפנים ומבחוץ ומקום שיהיה כיף לבאים בשעריו להגיע ולשהות בו. השיפות בחוץ החל לאחר ישיבות רבות בהן למדנו את הצרכים המיוחדים, למה הם זקוקים בחצר המועדון, בנינו גינה טיפולית מרובעת שגם ילדים עם כיסאות גלגלים יוכלו להגיע ולהשתתף בפעילות. שתלנו גן ירק של ממש עם פרחים ותבלינים ודשא. הכנו פינות ישיבה מצמיגים ממוחזרים, משחקי חצר שונים כמו קליעה למטרה מחומרים שהבאנו למקום וצבענו. "

משפחת דגורקר

מי עזר לכם בפעילות המבורכת הזו?

"יש רשימה ארוכה מאוד של תורמים ואני לא רוצה להשמיט אף אחד. היו כאלו שבפירוש ביקשו להישאר בעילום שם אך התורמים המובילים שלנו היו משתלת סגל ממושב ביצרון, דשא פשוט ירוק, אנשים טובים מהיישוב שהגיעו ותרמו מזמנם ועזרו בבניית הגינה והרכבת הדשא, חיילים מבסיס יהלום של הנדסה קרבית. ברק רפאל  שירת בהנדסה קרבית ואנחנו שומרים על קשר חם עם האנשים בצבא ועם קצין ההנצחה. המפקד של אחד האחים של ברק הציע להביא קבוצה של חיילים והם אכן הגיעו עם המון רצון לנתינה ועבדו אתנו מהבוקר עד הערב. הג'ינג'י תרם לנו עוגות, הכנו פריקסה לארוחת צהריים ולסיום, הזמנו את כולם לפיצה לארוחת הערב. זו הזדמנות להודות למשפחה העניפה שלנו, לאנשים המקסימים ביישוב, לכל החברים של ברק ושל המשפחה חברים של ברק מהלימודים, אנשים שתרמו כספים כדי לקנות את החומרים לצורך הקמת המיזם. כל כך הרבה אנשים טובים פתחו את הלב והכיס ורצו להיות חלק בפרוייקט המבורך הזה כל אחד בדרך שלו. הגיע קבלן בניין שהגיע עם הצבע וצבע קיר שלם בעצמו. אנשים פשוט מדהימים."

מפשחת דגורקר

איך בא לידי ביטוי החיבור של ברק רפאל ז"ל למיזם?

"בשעה 16:00 ערכנו טקס במקום אליו הגיעו ראש המועצה, נציגי אקי"ם , הרווחה ביישוב והילדים שהגיעו עם ההורים שלהם שהעניקו לנו מכתב תודה מרגש על הפעילות שלנו. בהמשך ייתלה במקום שלט המספר את סיפורו של ברק ואת הקשר שלו ושל המשפחה אל המועדון המיוחד הזה. הכנו תעודה לכל תורם שעזר. אנחנו יודעים שזו תקופת בחירות אבל הפעילות שלנו היא לא פוליטית וחשוב לנו לציין את ראש המועצה שמחבק אותנו לאורך ארבע השנים האחרונות ונענה לכל בקשותינו. "

משפחת דגורקר

מה הצפי להמשך שיפוץ המועדון?

"אנחנו מתעתדים לסיים את השיפוץ של הגינה, הילדים ביקשו מגרש כדורגל, פינת ישיבה ומנגל ובפנים הם מעוניינים בתנור אפייה עמו יוכלו לאפות עוגות. מקווים להמשיך את העשייה המבורכת עבור הילדים המיוחדים האלו"

משפחת דגורקר

משפחת דגאוקר

תודה למשפחת דגורקר היקרה שפתחה בפנינו את הלב ועזרה לנו בהכנת הכתבה. 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה