מה זה ארוחות ביניים ?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2df7072c-b92a-4b90-abd6-fb6fd13eeb7c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37829,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2df7072c-b92a-4b90-abd6-fb6fd13eeb7c','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37829,'Image','');},15]]);})

כולנו אוהבים לנשנש, וכשקוראים לזה בשם אז זה מותר, רק כדאי שיהיה גם מזין ובריא

ארוחת ביניים הינה ארוחה קלה הנאכלת בנוסף לארוחות המלאות. לרוב אנחנו אוכלים אותה בשעות שבין ארוחת הבוקר לארוחת הצהריים ("ארוחת עשר"), או בין ארוחת הצהריים לארוחת הערב כשעת התה, או לאחר ארוחת הערב, כארוחה האחרונה של היום (ארוחת לילה).

לדברי סוזן באוורמן, תזונאית קלינית ומנהלת הדרכה בחברת הרבלייף נוטרישן: "לארוחות הביניים יש חשיבות רבה בתזונה היומיומית. אכילה נכונה בין הארוחות מבטיחה לגוף אספקה מאוזנת של אבות המזון ומונעת תחושת רעב בין הארוחות, כך היא מסייעת להימנע מאכילה לא מבוקרת של מזונות עתירי קלוריות".

 Shutterstock

כולנו מכירים את התחושה הזו למשהו מתוק או מלוח במהלך היום. אם נלמד לאכול ארוחות ביניים בצורה נכונה נוכל להפיק מכך לא מעט תועלת. לדברי באוורמן: "אם נשלים את ארוחת הבוקר, הצהריים והערב עם שתי ארוחות ביניים מאוזנות נתרום לחילוף החומרים, נימנע מצריכה מוגזמת בארוחה העיקרית, נספק לגוף כמות נכבדת של חומרים חיוניים וגם נשפר את מצב הרוח". אז מה מומלץ לאכול כארוחת ביניים שלא יזיק לגזרה ולבריאות בצורה הטובה ביותר?

מומחי התזונה של חברת הרבלייף מעניקים 10 אופציות לארוחות ביניים מאוזנות ובריאות: 

אגוזים וגרעינים - תערובת אגוזים מעולה בהפגת תחושת הרעב. מומלץ ביותר, לבחור אגוזים ללא תוספת סוכר או מלח, כך שארוחת הביניים תהיה בריאה ולא תזיק לגזרה. גם גרעיני דלעת הם אופציה מעולה, הם לא רק טעימים מאוד, אלא גם עשירים בחלבון: 20 גרם ל-100 גרם גרעינים.

שייק מאפשר לשלב במשקה אחד מספר מוצרי מזון בריאים. כמו: שייק פירות (למילוי המצברים כדאי להוסיף בננה) וכן תוספת של ירקות (בדרך כלל גזר, מלפפון וסלרי(.

תפוח עץ אפוי - תחליף נהדר לקינוח. מומלץ תפוח בגודל בינוני (כ-100 גרם) עם כפית דבש במרכז.  זהו  חטיף דל קלוריות למקרה  שמתחשק משהו  מתוק.

 השייקים של הרבלייף

חטיף אנרגיה מועשר בחלבון -  לחטיף אנרגיה מועשר בחלבון ומצופה שוקולד יש יתרון משמעותי על פני כל ממתק אחר.  החטיפים מספקים לגוף מנת חלבון (חטיף אחד מכיל כ-10 גרם) ופחמימות בריאות המעניקות אנרגיה. ניתן להשיג חטיפי חלבון בטעמים שונים, כמו: שוקולד בוטנים, וניל שקדים ולימון.

סלט פירות – במידה  ומתחשק משהו מתוק, כדאי להכין סלט פירות. זוהי דרך טובה ויעילה לקבל מנת ויטמינים על הדרך. יש להקפיד על גודל מנה סביר - פירות מכילים לא מעט סוכר.

שיבולת שועל - המבושלת על בסיס חלב דל שומן או מים טובה לא רק לארוחת בוקר, אלא גם כארוחת ביניים. זוהי מנה דלת קלוריות אשר מעבירה את תחושת הרעב במהירות ועוזרת לא להפריז באכילה בארוחה העיקרית הבאה.

יוגורט טבעי - בחרו ביוגורט טבעי ללא תוספות. כדי שהטעם לא יהיה תפל, הוסיפו דבש, חתיכות פרי או פירות יער.

סלט מלפפונים – אופציה נוספת לארוחת ביניים קלה ומרעננת היא סלט ירקות. בחרו מלפפונים -  ירק זה מורכב מ-90% מים, כך שלא תפגעו בגזרה. ניתן להוסיף למלפפונים עלי חסה ועשבי תיבול ולזלף שמן זית.

גבינה לבנה - גבינה לבנה, ריקוטה או גבינת טבורוג ישמשו כארוחת ביניים מושלמת. העדיפו גבינה לבנה דלת שומן והוסיפו לה דבש, פירות או פירות יער אם מתחשק לכם מתוק. לחילופין, אם מתחשק לכם מלוח, תוכלו לתבל את הגבינה בתבלינים כמו זעתר, אורגנו, או בזיליקום.

 

כריך סלמון ולחם עם דגנים מלאים - כארוחה קלה, ניתן להכין כריך. מומלץ לבחור בלחם מקמח מלא המכיל מרכיבים בריאים רבים. עלי חסה, עגבנייה ומלפפון חתוכים, וכן נתחי סלמון העשיר בחומצות שומן אומגה – 3 ישמשו תוספות מצוינות לטוסטים.

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה