לוחם מעברים מאשדוד סיכל פיגוע דקירה

$(function(){setImageBanner('492ce733-27a4-43f7-b0d8-708a6d1d2091','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

לוחם המעברים מגדוד ארז בחיל המשטרה הצבאית, סמל אנטון גולצמן, המתגורר באשדוד, מנע אתמול פיגוע דקירה כאשר היה בעמדת המשקף ובדק את העוברים במעבר הרגלי. אנטון שם לב כי באחד התיקים שעברו בשיקוף יש חפץ חד שנראה כמו סכין. בזכות עירנותו וחדותו של הלוחם נמנע פיגוע שמטרתו הייתה לפגוע בכוחות הביטחון

אנטון גולצמן - באדיבות דובר צה"ללוחמי המעברים של חיל המשטרה הצבאית נמצאים במעברים השונים לאורך קו התפר באזור עוטף ירושלים ואזור יהודה ושומרון בכל ימות השנה ובכל תנאי מזג האוויר ומבצעים את הבידוק הביטחוני עבור אלו המבקשים להיכנס לשטח מדינת ישראל. בעשייתם, מסכלים הלוחמים הברחות של אמצעי לחימה, שוהים בלתי חוקיים, סחורות ומפגעים- ובכך מגנים בכל רגע על אזרחי מדינת ישראל מפעולות העלולות לפגוע בביטחונם.

"כאשר בת המיעוטים נכנסה לעמדת הבידוק היא נראתה לחוצה, התנהגה בצורה מוזרה והסתכלה לצדדים" הלוחם אנטון מספר. ביקשתי ממנה שתעביר את תיקה בעמדת השיקוף וראיתי חפץ חד שנראה כמו סכין. דיווחתי מיד לחמ"ל ועצרתי את התנועה בעמדה." הלוחם משחזר.

לאחר בדיקה בתיק של בת המיעוטים נמצאה סכין. "כאשר פתחנו את התיק לא ראינו שום דבר מלבד כמה חפצים אישיים וקופסא של חטיף. החלטתי לחפש בתוך הקופסא מאחר וראיתי את החפץ החד בשיקוף, והתגלתה הסכין" הלוחם מספר.

לאחר שאנטון דיווח על האירוע, בת המיעוטים נלקחה לחקירה. מספר דקות לאחר מכן, התקבלה התראה מהמודיעין הגזרתי כי בת המיעוטים תכננה לבצע פיגוע בכוחות הביטחון.

"באותו הרגע שראיתי את הסכין הייתי קצת מופתע ולא עיכלתי שמנעתי פיגוע. עכשיו אני מבין שאם לא הייתי שם לב, האישה יכלה להיכנס לשטח המדינה ולפגוע בתושבים״.

צילום: דובר צה"ל

"בתור לוחם מעברים, עליי להיות תמיד דרוך ומוכן לכל מצב בו יגיע מפגע אשר ינסה להיכנס לשטח המדינה. אנחנו קו ההגנה האחרון ואני מרגיש גאווה גדולה שהצלחתי לסכל את הפיגוע, שיכל לפגוע בתושבים רבים".

הלוחם אנטון מתגורר באשדוד למשך רוב חייו, ולמד במקיף ה' בעיר במגמת ביוטכנולוגיה. הוא התגייס למסלול לוחמי מעברים במרץ 2017 ובסיום הכשרתו הוצב בגדוד "ארז" האמון על הבידוק הביטחוני במעברי עוטף ירושלים. 

"כשהתגייסתי לא הכרתי את התפקיד ולא הבנתי את החשיבות שלו. היום, אחרי שאני רואה את העבודה היומיומית של לוחמי המעברים ואחרי שהצלחתי למנוע פיגוע, אני יודע שהצלחתי להגן על תושבי המדינה – אין תחושה טובה יותר מזו!"

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה