איך מחזירים את הילדים לשגרה אחרי כל החופש הזה?

$(function(){setImageBanner('a247b834-436e-4351-acb4-1acbff5ea8f6','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

מיכל מנצור, מדריכת הורים המתמחה בתחום הפרעות הקשב, בעלת קליניקה, מפתחת ומלמדת הורים ואנשי חינוך ומרצה מבוקשת, נותנת לכם טיפים כיצד לחזור אל השגרה אחרי החופש הגדול וחופשת החגים הארוכה בצורה הטובה ביותר.

מיכל מנצור, מפתחת ומלמדת הורים ואנשי חינוך שיטות מוכחות ליצירת מוטיבציה אצל ילדים ובני נוער ומאמינה שעם הגישה הנכונה והכלים המתאימים, יכולים להתחולל שינויים מדהימים ומרחיקי לכת בקשרים הבין משפחתיים, הקשר בין הורים וילדים ובהתנהלות היומיומית. מיכל מאמינה שאווירה חיובית תורמת רבות לשיתוף הפעולה עם הילדים ולהצלחה בכל התחומים. 

מיכל, החופש היה ארוך ונדמה שלא יסתיים לעולם. הילדים חזרו לבית הספר לאחר חופשת קיץ ארוכה וחזרו אל הלימודים רק כדי לצאת שוב אל חופשת החגים. איך מארגנים מחדש את השגרה היומיומית ואיך מחזירים את הילדים אל המסלול?

מיכל מנצור

"קודם כל עלינו לזכור שכמו שאנחנו מבולבלים מחוסר השגרה והחופשים המרובים גם הילדים שלנו מבולבלים. ההסתגלות לגן ולבית הספר מתחילה עכשיו. המשימה שלנו כעת היא לשמור על השגרה שלהם. ביום ראשון, בערב החג אני מציעה לשבת עם הילדים ולסכם אתם את החופש. מה עשינו? איך בילינו? מה היה כיף בחופש? להסתכל ביחד על המשימות שקיבלנו בבית הספר מה הספקנו לעשות ומה לא ולנסות להדביק את הפער בימים המועטים שנותרו. לא חייבים להספיק את הכל אבל עצם החזרה לחומר הנלמד עוזרת לחזרה לשגרה. בנוסף, ביום שני בערב, לדאוג שהילדים ילכו לישון בשעה סבירה. גם אם הם לא מצליחים להירדם בשעה שרציתם חשוב להעיר את כולם למחרת לא יאוחר מהשעה 9:00 בבוקר. הקימה המוקדמת עוזרת לחזרה לשיגרה. הילדים יהיו עייפים וילכו לישון מוקדם בערב והשינה תחזור לסדרה."

טיפ מעולה שמיכל נותנת הוא הכנת טבלה(למעלה) ובה רשומים הימים והמילוי הרצוי לסנדוויץ של כל ילד. כך נחסכים ויכוחים בבתים רבים בדיוק כשכולם ממהרים לצאת מהבית וההורים יכולים להיות בטוחים שהילד יאכל את הכריך ולא יחזור אתו בתיק כי לא אהב. 

מיכל מציעה לקבוע שלושה עוגנים במהלך היום: בוקר, צהריים וערב. עוגנים אלו הם שגרה החוזרת על עצמה בכל יום כשבכל יום קובעים מראש מתי עושים שיעורים, מתי מתקלחים, מתי אוכלים וכו. סדר העדיפויות שנקבע מראש ימנע ויכוחים עתידיים ונדנודים מצידנו, ההורים. מיכל מאמינה שאנחנו ההורים יכולים להיות מנטורים נפלאים לילדים שלנו. בקליניקה שלה היא רואה איך יחסים של חוסר קשר בין ילד להורה מקבלים תפנית כשכל אחד מהם עושה צעד לכיוון השני וההורים מבינים שאפשר לקבל שיתוף פעולה מהילד בדרכים נעימות של הבנה, תיאום ציפיות, ודיבור. מיכל מציעה למלא מערכת המחולקת לימים ושעות בהם כתובים החוגים המתקיימים במהלך השבוע כדי ליצור תיאום בין הילדים להורים בשגרת היום. מערכת כזו יכולה להביא להרמוניה בבית ולתרום לאווירה החיובית שכן סביב המערכת ניתן לקבוע את העוגנים ולהחליט ביחד מתי עושים שיעורים, מתי יוצאים עם הכלב, מתי מתקלחים ואוכלים ארוחת ערב וכו.  לסיום, מיכל קוראת להורים להיות נוכחים בחיי הילדים. "פשוט תהיו שם עם מילה טובה ומעודדת אל תעשו במקומם את המטלות אבל תנחו אותם, חזקו אותם ועודדו. זו הדרך הטובה ביותר לשיתוף פעולה והרמוניה בבית וגם להצלחה של הילדים, זה מוכיח את עצמו פעם אחר פעם."

מיכל מנצור, מדריכת הורים, קבוצות ואנשי מקצוע ומנחה סדנאות, מתמחה בתחום הפרעות הקשב ובעלת דף הפייסבוק "מי מפחד מהפרעות קשב"

052-2228077

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה