שישי אישי והפעם עם מיכל מנצור מתמחה בהדרכת הורים לילדים עם הפרעות קשב

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('5bca439a-3030-4c43-909d-16d3313657ee','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('5bca439a-3030-4c43-909d-16d3313657ee','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

מיכל, גרה בגן יבנה כבר 13 שנה, היא יועצת משפחתית ומדריכת הורים מוסמכת בעלת התמחות בליווי הורים לילדים עם הפרעות קשב ולקויות למידה. למיכל קליניקה פרטית ביישוב ומזה עשור מגיעים אליה הורים מכל רחבי הארץ לייעוץ והדרכה פרטנית. היא אוהבת את האווירה הכפרית של גן יבנה, את האפשרות לטייל בשדות המקיפים את היישוב והיתה שמחה לא לראות יותר אופניים חשמליים בכבישיו.

מיכל מנצור

מיכל מנצור, בת 46, נשואה ואמא לבן ובת. מתגוררת בגן יבנה מזה 13 שנים. למיכל תואר בפסיכולוגיה והיא יועצת משפחתית ומדריכת הורים מוסמכת בעלת התמחות בליווי הורים לילדים עם הפרעות קשב ולקויות למידה. למיכל קליניקה פרטית ביישוב ומזה עשור שהיא מטפלת בהצלחה בהורים המגיעים אליה מכל הארץ המעונינים לגדל את ילדיהם באווירה אוהבת ורגועה, נטולת מלחמות וויכוחים. מיכל עוזרת להם לשפר את התקשורת בבית ולקבל שיתוף פעולה מהילדים. מיכל מקיימת הרצאות והשתלמויות לצוותי הוראה ולאנשי מקצוע בתחום החינוך, הרווחה והטיפול העובדים עם משפחות וילדים עם הפרעות קשב. בנוסף לעבודתה בקליניקה, למיכל תוכנית מיוחדת המלווה אונליין הורים באמצעות הרצאות וקורסים אינטנרנטיים. "העבודה עם הורים וגורמי מקצוע אונליין מאפשרת לי להגיע להורים הרחוקים גאוגרפית, גם בחו"ל וזה מרגש. זוהי הזדמנות גדולה וזכות עבורי להשפיע על עתיד המשפחות האלה שללא הטכנולוגיה הזו לא יכולתי להגיע אליהן" 

מיכל אומרת כי הורות לילדים עם הפרעות קשב איננה הורות אינטואיטיבית והיא הורות מסוג אחר אשר ניתן ללמוד אותה וליישמה בכל בית ומשפחה. מיכל פיתחה גישת עבודה שהיא תולדה של הכשרה רחבה וניסיון מעשי אותו צברה מיכל. "זו לא חוכמה להגיד להורים "אל תכעסו" או "אתם צריכים להציב גבולות" החוכמה היא להראות להם כיצד לעשות זאת ולתת להם כלים פרקטיים שפויים ולעזור להם לאמץ נקודת מבט חדשה על ההורות שלהם ועל הילדים שלהם, להבין מהיכן נובעת ההתנהגות שלהם ואיך כל כך הרבה דברים בחיי היומיום קשורים להפרעת הקשב ולפתח גישה המחזירה הביתה את האהבה ומקדמת את הילדים למימוש מלוא הפוטנציאל שלהם". 

מה את נוהגת לעשות בסופי שבוע?

אנחנו מאוד אוהבים לטייל בטבע, לאתגר את עצמנו ולהינות מנופיה היפים של ארצנו. כיף לנו לבלות ייחדיו כמשפחה, גם בבית, אנחנו מייצרים הזדמנויות להתכרבל יחד על הספה ולצפות בסרט טוב. אני מאוד אוהבת לטפל בצמחים שלי בסופי השבוע. זה סוג של תרפיה לנפש.

איך היה השבוע שחלף? מה היה טוב בו ומה פחות טוב?

השבוע שחלף היה בסימן חזרה מלאה לשגרה. אחרי חודש של כניסות יציאות מהשגרה בזכות החגים, חזרתי במלא המרץ לעבודה בקליניקה. תמיד אחרי חופש וחגים, מאתגר להרכיב מחדש את כל הפאזל של הפגישות האישיות בקליניקה וכל שאר הפעילות שלי. השבוע התחלנו לפרסם את הכנס וכיף לראות את ההורים נרשמים ואת האירוע רוקם עור וגידים.

פחות טוב היה לצאת לשדה עם הכלבות שלי ולגלות שמישהו השליך שברי אסבסט ובכך זיהם את הסביבה וסיכן את הבריאות של כולנו. זה מעציב אותי לראות מעשים כאלה של חוסר אחריות, או אולי חוסר מודעות.

מה את אוהבת במגורים בגן יבנה?,

אני אוהבת את גן יבנה. יש בישוב שלנו אנשים נפלאים, איכותיים וערכיים. יש ביננו יזמים ואנשי מקצוע נהדרים בכל התחומים. אני אוהבת את העובדה שאנחנו מוקפים שדות. אני נוהגת לצאת לשדה עם הכלבות שלי מדי יום ומרגישה מבורכת שאני זוכה, יחד עם משפחתי, להינות מהן ממש מעבר לכביש. זו זכות נדירה בעולם שלנו.

מה היית משפרת בגן יבנה?

אם אפשר היה, הייתי אוסרת על השימוש באופניים חשמליים ברחבי היישוב. אני יודעת שזה לא אפשרי, אבל אני מזמינה את ההורים ביישוב לחזק את המודעות לסכנה שבשימוש לא אחראי באופניים חשמליים. הייתי רוצה לחזק את ההורים ולעודד אותם לומר "לא" לסכנה המיותרת הזאת ולהוציא את האופניים החשמליים מחיי הילדים שלהם. האחריות על חיי הילדים היא שלנו, ההורים, ולא של הנהגים ברחבי היישוב.

ביום שישי 2/11 מיכל מקיימת כנס הסברתי על היבטים אבחוניים וטיפוליים שונים של קשב וריכוז ביחד עם ורד יהב, מנהלת מרכז לימודי "יהבים" בגדרה והן מארחות את ד"ר שרונה דובדבן ששון, רופאת ילדים מומחית באבחון וטיפול בהפרעות קשב. לפרטים נוספים אודות הכנס ניתן להיכנס לקישור זה:

https://adhd4parents.ravpage.co.il/kenes.kesher

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה