תמונה ראשית

שינה, משחק, למידה: עיצוב חדרי ילדים

$(function(){setImageBanner('dee1027d-26e5-40b0-bc6a-a8f2f73da4c7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37806,'Image','');})

אין דבר שממלא אותנו, ההורים, יותר מחיוך מרוח על פני הילדים, וכנראה שאין ילד בעולם שלא יתרגש וישמח לקבל קצת תשומת לב על ידי שדרוג חדר השינה שלו - חדר שיהיה נאמן לרצונות, המאווים, החלומות והפנטזיות, ובד בבד יהיה פרקטי, מוגן ובעל מאפיינים שיהיו רלוונטיים גם בשנים הבאות. רגע לפני עונת החורף, זה הזמן לבדוק איך משדרגים את חדרי הילדים

כתבה: אירית גרינברג.

חדרי הילדים הפכו בתקופה האחרונה לחדרים שההשקעה בהם לא היתה מביישת חדרים של מבוגרים מהם בהרבה. גם העובדה שבשנים האחרונות בפרט, עם כניסתה השנויה במחלוקת של הטכנולוגיה לחדרי הילדים, הפכו חדרי השינה לסביבה בה מתקיימות מרבית פעילויות הפנאי של הילדים.

חדר נוער מעוצב בגוני תכלת, טורקיז ועץ. להשיג בחנות B.teen ברמת השרון

בחלק לא מבוטל מהבתים בישראל, חדרי הילדים מלווים את הילד מלידה ועד שהוא יוצא מהבית, ועל כן המגמה כיום היא לקחת בחשבון את השינויים והגלגולים שיעבור הפעוט עד שיהפוך לעלם, ולעצב את מעטפת החדר בסגנון קלאסי, כך שניתן יהיה להתאימו לסגנון המשתנה, תוך שינויים קטנים וגדולים כאחד. "חדר שיכול לגדול עם הילד, הוא חדר שתוכנן נכון מלכתחילה", מסבירה מעצבת הפנים קרן מימון. "בחדר כזה, השינויים שנעשים הם מינוריים ויכולים להתחלף בהתאם לרצונותיו, לטעמו ולמאווייו המשתנים של המתבגר".

טפט מיוחד ליצירת אפקט מרשים. שכטר בוטיק

משחקי דמיון

חדרי הילדים של היום מקבלים טיפול V.I.P, ובעיצובם מושקעים זמן ומאמץ, תוך חשיבה לטווח הרחוק והכנת הקרקע לשינויים אפשריים, בהתאם לטעמו וצרכיו המשתנים של הדייר הצעיר. כך למשל, ברבים מהחדרים נראה היום רצפת פרקט, שהיא מענה מצוין לכל גיל – היא מוסיפה אווירה חמימה ונעימה, משתלבת עם מגוון צבעים ואין לה השתייכות למין או לגיל.

קצת צבע על הקיר, והחדר מקבל מיד מראה חדש ומרענן. טמבור, צילום: בועז לביא ויונתן בלום. מיטת קומותיים של מותג חדרי הילדים הסקנדינבי FLEXA. להשיג בטולמנ'ס דוט, בית יהושע

את צבעי הכחול שעיטרו את קירות חדרי הבנים מחליפים היום גוונים ניטראליים, כמו לבן, שמנת או אפור בהיר. "צבע ניטראלי על הקיר לא יחייב לצבוע את כולו מחדש בהמשך", מוסיפה מימון. "על מנת ליצור טקסטורה מעניינת, בחרו נישה אחת או קיר אחד ואותו צבעו בצבע המתאים לילד באותה תקופה. אפשר גם להשתמש בטפטים בעלי צבע, טקסטורה מעניינת או הדפס מיוחד".

חוסכים מקום: יחידת איחסון עם מיטה מתקפלת והופכת לשולחן כתיבה. MlanoSmart Living בדן דזיין סנטר

.

MlanoSmart Living בדן דזיין סנטר

גם עיצובי הרהיטים קיבלו תפנית, וכיום מרביתם נצבעים בצבעים ניטראליים וצורתם ישרה, מינימליסטית וקלאסית, כך שיוכלו לשמש את הילד לאורך כל התקופה. ריהוט פרקטי יוכל לשמש את הילד החל מגיל צעיר ועד הבגרות, ולכן רצוי לבחור בעיצוב נקי, בצבעים ניטראליים ובחומרים עמידים, המתאימים לכל גיל ויכולים לעמוד במבחן הזמן.

"אחרי שבחרתם את פריטי הבסיס, זה הזמן לשחק עם הדמיון, להתפרע ולאבזר את החדר בהתאם לגילו ולאהבותיו של הילד", אומרת מימון. "שטיחים, וילונות, כיסויי מיטה, מדבקות קיר, ידיות, טפטים ובעצם מה לא. אני תמיד ממליצה ללקוחות לדמיין שהחלל, עם הדברים הבסיסיים שבו, הוא הבמה והפריטים המשתנים הם התפאורה. שחקו איתם, תחליפו אותם מדי פעם, התאימו אותם לרצונותיו של הילד וצרו לו בכל פעם מסע אחר".

להגשים חלומות. עיצוב פנים: קרן ניב טולדנו, צילום: עמית גושר. מתלה ברבור, 380 שקל, סטודיו דפני. לקנייה באתר dafni-wood.com, צילום: רותם רוזנאי.  חלומות ורודים. ארונות ריביירה — חנות חדשה בדן דיזיין. צילום: גלעד רדט

ערוץ הילדים

המגוון הקיים היום רחב כל כך שכל מה שצריך זה לבחור את הגוון ואת הסגנון - שובב, נסיכותי, קלאסי, טבע וכדומה, ולהתאים את שאר הדברים אליו. על מנת לשמור על קו עיצובי אחיד, כדאי להתאים בין הפריטים וליצור הרמוניה. כך למשל להתאים את כיסוי המיטה לטפט, את השטיח לווילונות וכיוצא בזה. תנו גם לילד להתבטא, ואפשרו לו להביע את עצמו ואת מה שהוא אוהב באותו שלב בחיים, באמצעות אותם אביזרים קטנים. בכל זאת, זה החדר שלו.

כששני ילדים חולקים חדר משותף, מומלץ מאוד לנסות וליצור לכל אחד מהם פינה משלו, כמה שיותר אינטימית, על מנת לספק לו ממד של פרטיות שכולנו בסופו של דבר צריכים - מעין מתחם אישי שבו יכול כל ילד לבטא את עצמו ולהרגיש בתוך מרחב אישי ומיוחד.

בחירה של מיטות זהות ומיקומן בצורה מקבילה בשתי פינות החדר, יוצרת חלל מעוצב. טולמנ'ס דוט, בית יהושע

"האתגר העומד בפני המתכנן הוא יצירת חלוקה כזאת בהתייחס לממדי החלל, ובד בבד לשמור על איזון והרמוניה", אומרת האדריכלית שירה מוסקל, מבעלות המשרד "שירה מוסקל והדס רוט- הלל אדריכלות". "במידה ונרצה ליצור חללים משותפים, כמו פינת לימוד או משחק, מומלץ ליצור גומחה ולהטמיע את הפונקציה בה, מה שמספק אווירה יותר שקטה ומאפשרת רוגע. חשוב לשמור על כמה שיותר מרווח שיאפשר התנהלות נוחה ואפקטיבית יותר. בחירה של מיטות זהות ומיקומן בצורה מקבילה בשתי פינות החדר יוצרת חלל מאוזן. ניתן ליצור מעל לכל מיטה אלמנט המאפשר עיצוב וביטוי אישי. כן, כדאי למקם שולחן כתיבה משותף או לחילופין להוציא את השולחן ולהשתמש בעמדת עבודה במרחב המשותף. מומלץ גם להשתמש בפלטת צבעים סולידית, כגון גוני כחול, ג'ינס או אפורים, ואת הצבע להכניס לחלל הנתון בטקסטיל או בטפט קיר ייחודי".

בסטודיו "שרית שני חי" מסבירים, כי "מסע התכנון מתחיל מהבנת הצרכים של המשפחה, דרך חלוקת החלל ועד לעיצוב אחרון הרהיטים הייחודיים. מחקרים מצביעים על מגוון יתרונות בלינה משותפת, שמתווספים לעיקרון המרכזי של חיזוק הקשר כשאחים חולקים חלל, וחלל מעוצב אחד יכול לרקום חוויות משותפות".

ארבעה ילדים חולקים חדר גדול. עיצוב פנים: שרית שני-חי, צילום: דודי מוסקוביץ

עולם משלהם

במדינות אירופה וארה"ב, פינת ישיבה היא כבר חלק אינטגראלי ומקובל במבנה הבסיסי של חדר הילדים, ובשנים האחרונות צוברות פינות אלו תאוצה גם בישראל, ובתנאי שהחלל גדול דיו כדי להכיל אותן. בעזרת תכנון וחלוקה נכונים, גם בחדרי ילדים בגודל' "מאתגר" ניתן ליצור פינה שכזו - שתבדל בין הסלון המרכזי לבין חלל המוקדש כולו לבילוי של הילדים עם חברים, באמצעות רהיטים או פרגודים, וכך האגף הציבורי נותר פנוי ומסודר, מבלי למנוע מהילדים להמשיך לפעול וליצור. בפינה שיצרנו ניתן לשלב מספר פונקציות, כמו פינת הטלוויזיה ומולטימדיה, איזור קריאה ולימודים, פינת מחשב, פינת משחקים וכמובן שולחן כתיבה ויצירה, ולשלב בה ריפודים ובדים מפנקים, צבעים בולטים, אבל לא יותר מדי, כריות, שטיחים, פופים, ושזלונגים, שיכניסו את האווירה הרצויה.

חדר ילדים ונוער בעיצוב קרן מימון, צילום: ערן תורג'מן

הפינה הזאת היא בדיוק המקום להתפרע ולהגשים חלומות עיצוביים, גם אם על פניו הם מנוגדים לקונספט הבולט של אזור השינה.

מעצבת הפנים דורית וינברן ממליצה לבחור לפינה חומרים עמידים במיוחד: "זכרו שזהו בדיוק המקום של הצעירים לפרוק אנרגיות, להשתעשע ולשחק. מומלצים במיוחד חומרים בלתי שריטים, כמה שיותר אקריליים ובלתי שבירים, טקסטיל שניתן לכבס וכדומה. מומלץ לעבוד עם כמה שפחות גופי תאורה גלויים או משתלשלים מהתקרה. ככלל, ככל שהחלל יהיה יותר פתוח ואוורירי, כך הסיכוי שמשהו בו ייהרס קטן באופן משמעותי. באזור המולטימדיה וקונסולות המשחקים, חשוב להסתיר כבלי חשמל ולחלק אותם מלכתחילה, כך שיהיה קל לאתרם במידת הצורה.

הטקסטיל המשלים — וילונות, כריות, מצעים וכדומה. RENBY

עיצוב חכם

בבואכם לעצב את חדר הילדים החדש, חשוב מאוד ליצור חדר שיהיה נעים, נוח ושיהיה כיף לילדים להיות בו. אצל הקטנטנים, כמות הצעצועים שנוספת מדי שנה, הופכת את עיצוב חדרי הילדים למשימה מאתגרת במיוחד. לגדולים יותר, בני הנוער, יש כבר צרכים אחרים - שולחן מחשב, מיטה וחצי וכדומה. בתכנון נכון של רהיטי ילדים ניתן ליצור חדר ילדים מעוצב, מבלי לפגום בפונקציונאליות שלו. כן, מומלץ לתכנן חדר ילדים שיוכל לגדול עם הילד.

האדריכלית איריס אבנרי דביר,  צילום: עודד סמדר

"לפני שניגשים לחנות הרהיטים, יש להכין שעורי בית, לבדוק ולשרטט את מידות החדר", מסביר שלום ששון, מעצב הבית מ"שבלול-קניון העץ" - עיצובים בעץ לילדים ונוער. "כן, יש לחשוב כמה צעדים קדימה. אם לדוגמה הילד בן 5, יש לזכור שתוך שנה הוא יצטרך שולחן כתיבה או למשל - אם עומד להיכנס לחדר ילד נוסף בעתיד הקרוב - יש לקחת זאת בחשבון. כדאי לבחור רהיטים שיענו בדיוק לתנאים ולדרישות שלכם ללא פשרה, וכדאי להתייעץ עם הילד ולשמוע מה בפיו, במיוחד אם מדובר בילד בוגר. כן, רצוי לבחור צבעים קלאסיים ולא רק אופנתיים, כדי שלא נצטרך להחליפם בכל שנה, ולהעשיר את החדר באמצעות האביזר המשלים - תמונה, וילונות, מצעים וכדומה".

חדר ילדים משותף. עיצוב פנים:  שרית שני חי, צילום: רוני כנעני

בנוסף, ודאו שבחדרי הילדים יש מספיק מקומות אחסון לכל הצעצועים ולכל הספרים, וכדאי אף לחשוב על שילוב מדף ארוך וגבוה, עליו תוכלו להניח את כל הדובים והבובות. כך גם יהיה סדר בחדר וגם תוכלו להוריד לילד כל פעם דובי אחר למשחק.

אם קונים מיטה לילד בוגר, כדאי לחשוב על מיטה בגודל של מיטה וחצי - אם מידות החדר מאפשרות זאת, ויש להשתמש בחומרים ידידותיים לסביבה.

הצבע הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר ביצירת האווירה וההרמוניה בבית. באמצעות עיצוב בצבע ניתן לתת אשליה של מרחב לחדרים קטנים, ולהעניק מראה חדש לרהיטים ישנים. כמו כן, כשמחליטים לשדרג את חדר הילדים יש לקחת בחשבון את גיל הילד. אם הוא עתיד להיכנס לבית הספר, כדאי להשאיר מקום לשולחן כתיבה או לקנות שולחן כזה ולוותר על אפשרות של שולחן ציור נמוך עם כיסאות. בכל מקרה, חשוב לנצל כל רהיט גם כפתרון אחסון, מכיוון שבדירות כיום החדרים בדרך כלל קטנים, וכך מוצאים מקום לכל הדברים בלי להעמיס על החדר.

מותג חדרי הילדים הסקנדינבי FLEXA. טולמנ'ס דוט, בית יהושע

מיטה נועדה אמנם בשביל לישון בה, אבל היא יכולה להיות פריט אחסון מצוין. אחד הפתרונות הפחות מומלצים הוא ארגז מצעים מתחת למיטה – זה קשה ולא נוח לתפעול. הדרך המומלצת לנצל את המרחב שמתחת למיטה הוא באמצעות מגירות. זו יכולה להיות מגירה אחת רחבה או כמה מגירות צרות יותר. פתרון נוסף הוא ארגז מצעים במשענת הראש של המיטה, שיכול לשמש גם כמדף למנורת לילה, לספרים, לבית לבובות ולדובים וכדומה. את גובה ארגז המצעים אפשר לנצל למגירות או מדפים נוספים.

אופציה נוספת היא מיטה גבוהה, שהפכה בשנה האחרונה פופולארית מאוד. מגביהים את המיטה במטר, בונים סולם קטן לעלות אליה, ומנצלים את השטח שנוצר להצבת ארון ומגירות, בהם אפשר לשים בגדים, צעצועים וכדומה. ילדים מאוד אוהבים את הרעיון של הגובה, כי זה נותן להם תחושת ייחוד והרפתקנות, ולהורים – סיכוי גבוה לסדר.

בבניית ארון לילדים מומלץ ביותר לייעד את החלק התחתון שלו למגירות. זהו החלק הנמוך אליו מגיעים הילדים ללא מאמץ, ואפשר לאחסן שם לבנים, גרביים, פיג'מות ונעליים – כל הפריטים שצריכים להיות זמינים לילדים. יתרון נוסף של החלוקה למגירות הוא שהן מסייעות בשמירה על הסדר. על מנת לחסוך במקום כדאי להתקין מראה בתוך הארון.

באשר לפתרונות אחסון בחדר, ניתן להשתמש למשל בספסל ישיבה שנפתח לארגז אחסון, עם או בלי משענת; בספסל מגרות – המאפשר לשים יותר דברים עליו (בובות, צעצועים אהובים ועוד); בכוורת – עם תאים ומגירות. מתאים במיוחד לילדים בגיל בית הספר, מומלצת לתלייה מעל שולחן כתיבה.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה